niedziela, 24 lipca 2016

Wakacje w końsko-modelowym stylu...

Witajcie!
Nie będę Was przepraszać za tę kolejną przerwę bo przyznam się bez bicia... Wakacje wciągnęły mnie po całości i nie mam czasu by usiąść do laptopa  :p Jest mi jednak przykro z jednego powodu - zrobiłam spore zaległości w czytaniu i komentowaniu Waszych blogów... Postaram się to ponadrabiać w miarę możliwości...

~~~
!UWAGA!

Dzisiejszy post będzie dotyczył głównie żywych koni, o modelach będzie co nie co na końcu notki :)



Hatma & ja
Wakacje tego roku spędzam bardzo końsko... od początku lipca do wczoraj nocowałam w stajni. Pomagałam, jeździłam. Jakoś w środku mojego pobytu przyjechał nowy koń a dokładniej kuc - Kaspian. Szybko zakolegował się z Gumisiem, który czasem przewija się przez posty na tym blogu. Celem przyjazdu młodego jest ułożenie go do jazdy dla pewnej dziewczynki. Chłopak ma charakterek ale pod jeźdźcem zachowuje się naprawdę dobrze. Szybko załapał o co chodzi z tą łydką i innymi sygnałami, więc po kilku jazdach zabrałyśmy go w krótki teren z Gumisiem :) Nic nie było dla niego potworem zjadającym małe, bezbronne kucyki, szedł spokojnie i spełniał wszystkie dane mu polecenia :)

Kaspiana ruszałyśmy zazwyczaj rano a potem przychodziła kolej na resztę koni. Z powodu mocnej kulawizny Larga musiałam przerzucić się na innego konia - Hatmę (karą klaczą sp). Spędziłam z nią sporo czasu i bardzo ciężko jest mi się do niej przekonać...

Hatma






Ona nie przepada zbyt za kontaktem z ludźmi i dojście z nią do porozumienia jest dla mnie trudnym zadaniem. Mój stosunek do niej zmienił się trochę po ostatniej jeździe, ponieważ podeszłam do sprawy mniej nerwowo i koń zaczął się starać. Udało nam się całkiem ładnie pojechać przez 10 drągów rozłożonych na łuku w galopie nawet jej bardzo złą lewą stronę... Potem trochę poskakałyśmy a kobyłka robiła to z takim zapasem, że pani podniosła trochę poprzeczkę :) w tej samej godzinie wyjechałyśmy na stęp na ściernisko! była chwila stresu u koni jak i jeźdźców ale o kilku minutach wszyscy odpuścili. Było to dla mnie bardzo fajnym ,,przeżyciem'' bo to był pierwszy wyjazd po za teren stajni tych koni od 2 lat a Hatma w terenie była tylko raz na spacerku :o musimy to zmienić bo dawno nie byłam w terenie na koniu wyższym od kucyka :p  



~~~

Oprócz takich ,,zwyczajnych'' jazd maneżowych postanowiliśmy urządzić sobie wieczór indiański oraz sesję w sukienkach :D

*Jakość niektórych zdjęć nie jest zbyt dobra ale pogoda czasem nie chciała współpracować z aparatem :( *

Ja na Kapi
* nie zwracajcie uwagi na mą twarz :') paczcie na fajnie uchwyconą pozę konia :D * 
 Zdjęcia w sukienkach mamy niestety w kaskach bo nie wiedzieliśmy jak kobyły zareagują na szeleszczący materiał... na szczęście jakoś takoś nie obeszło je to specjalnie :p




Largo


~~~

Dapples and bays tag

Zostałam nominowana przez Dalme Puppywater z bloga http://koniedalmypuppywater.blogspot.com/2016/07/dapples-and-bays-tag.html 
Oto pytania i moje odpowiedzi:

1. Jaka jest twoja ulubiona maść konia?

Mam kilka maści, które bardzo lubię ale kasztany i gniadosze górują :) nie gardzę też siwkami, karoszami i srokaczami.

2. Jaka rasa konia jest twoją ulubioną rasą?

Co do koni to ciężko jest mi się określić... głównie polskie rasy, najbardziej chyba szlachetnej półkrwi. Z kucyków to szetlandy.

3. Koń czy kuc?

Kuc :p

4. Jaki jest twój ulubiony sezon do jazdy?

Wiosna.

5. Jak jest twoja ulubiona dyscyplina?

Skoki.

6. Jaki jest twój ulubiony sklep jeździecki?

pasi-konik.pl

7. Jaka jest twoja ulubiona rzecz, którą lubisz robić z koniem na którym jeździsz?

O matko... Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie :p

8. Masz własnego konia, wynajmujesz konia czy wynajmujesz konia tylko na jazdy?

Nie mam własnego konia. Jeżdżę na kilku koniach u pani, która ma małą stajnię :)

9. Jakie są twoje cele w jeździectwie?

Mieć własnego konia, dobrze jeździć może kiedyś wystartować w jakiś małych zawodach... Pożyjemy zobaczymy...

10. Co chciałabyś kontynuować w jeździectwie?

Chcę się dalej uczyć jazdy, poznawać zachowanie koni...

Nie nominuję nikogo, kto chce może odpowiedzieć na te kilka pytanek :)

~~~

W tym tygodniu przyszedł do mnie pierwszy czaprak i owijki z eskadrona <3 Od dłuższego czasu miałam zamiar kupić jakiś sprzęt tej firmy ale jest tyle wzorów i kolekcji, że zdecydować się nie mogłam xD

Przepraszam za jakość ale zdjęcie robiłam telefonem i nie oddaje kolorów sprzętu :(

Teraz tylko czekać na piękną pogodę, wtedy ubieram w to Hatmę, ja założę moję kigurumi jednorożca i idziemy na zdjęcia...

~~~

Co do modeli... W ostatnich tygodniach przyjechało do mnie sporo koni... Szczególnie tych w skali SM... Zrobiłam też co nieco dla nich.. Przyjechały też customy od Magdy z bloga The Black Horse <3 ...

Wszystko to pokażę w następnej notce :)



Ps. Co sądzicie o tym żebym czasem wplatała tu posty takie końskie? Czy nie mieszać i zamieszczać tylko związane z modelami?

Pozdrawiam!










14 komentarzy:

  1. Jej, wróciłaś!
    Jesteś jedną z moich ulubionych blogerek! <3
    Mega są te zdjęcia! ^^
    Gratuluję custom'ów i SMyków :)
    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS: Może opisałabyś swój sprzęt jeździecki? :D

      Usuń
    2. Dziękuję! w sumie czemu nie :) może za jakiś czas uda mi się taki post ze sprzętem zrobić :D

      Usuń
  2. Bardzo fajne są takie posty, nie tylko modelarskie ;) Bardzo fajnie i aktywnie spędzasz wakacje, więc wiadomo, że czasem nie ma się czasu na pisanie.
    Będziesz może robiła akcesoria na sprzedaż/zamówienie? Bo jestem bardzo chętna sprawić sobie zestawik ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie: czarkolekcjonerstwa.blogspot.com
    (dawniej jako Yenris komentowałam)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie od czasu do czasu będą się tu pojawiać żywe kopyciaki :) zamówienia przyjmuje ale nie robię na razie rzędów... Same derki, kantary, uwiązy, ochraniacze itp.
      Zaraz wpadnę do cb :)

      Usuń
  3. I teraz jasne gdzie zniknęłaś ;)
    Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy post :)śliczne konie i zdjęcia *-*

    Jestem za, aby typowo końskie posty przeplatały się raz za czas z modelowymi ;) będzie to taka miła odskocznia ;)
    Nie mogę doczekać sie opisów SM-ek i Customów!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    Roxy

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja trochę nie w temacie, ale po prostu kiepsko h mnie z fb i wolę tak.
    Przyjmujesz aktualnie zamówienia? Interesowałby mnie zestaw traditional siodło+czaprak i ogłowie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co nie przyjmuje zamówień na rzędy bo na nie muszę poświęcić najwięcej czasu a ciągle gdzieś wyjeżdżam... Aktualnie robię derki, kantary, uwiązy, ochry itp. :/

      Usuń
  6. Bardzo zacne zdjęcia!
    Szczerze zazdroszczę, że masz tak fajnie w tej stajni :D Ja niestety wiązałam zbyt wielkie nadzieje ze Starym Młynem, instruktorka okazała się zwykłą świnią (dość długa historia) i tak naprawdę nie mam co robić we wakacje :")
    Bardzo podobają mi się zdjęcia z Largiem, choć znająć mnie coś tam bym wykminiła by wyglądały na nałożone 100109420983 warstwami filtrów xD
    Gratuluję nowych zdobyczy oraz kompleciku z Eska, ja niestety tej firmy naprawdę nie lubię, ale co kto lubi :)
    Według mnie takie wplatanie i mieszanie postów to fajna rzecz, bo można bardziej się przekonać do blogera i samego bloga :>
    Pozdrawiam!
    I zapraszam do mnie xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eh różnie bywa z tymi stadninami... Ja zmarnowałam 5 lat w takiej jednej... Dopiero jak pojechałam na obóz do innej to zobaczyłam ile mnie nauczyli :') teraz jeżdżę u pewnej pani gdzie jest 10 szalonych rumaków, nie ma maneżu ani żadnego placu a o hali już nie wspomnę :p w takich ,,polowych,, warunkach bardzo dużo się nauczyłam. Niestety nie jestem zbyt dobra w obróbce zdjęć, więc wolę się za to nie zabierać i oszczędzić ludziom widoku xD
      Co do eskadrona... Są to moje pierwsze rzeczy z tej firmy jak już wspominałem i chciałam się przekonać co jest w nich takiego zachwycającego :D na koniu jeszcze nie testowałem tego ale już widzę, że ten materiał nie jest chyba super jakości...kurcze na zdjęciach promo jakoś lepiej to wyglądało ;p
      Bardzo dziękuję za komentarz, zaraz wpadnę do ciebie :)

      Usuń
  7. Świetny post, dobrze czasem zrobić przerwę od figurek. Spędzam wakacje bardzo podobnie - stajnia, konie, tereny, skoki.. Mam podobne warunki - jeżdżę "na dziko" - pola, polowy padok, polowe przeszkody i dzikie konie. Ale jest naprawdę świetnie i nie zamieniłabym mojej stajni i trenerki na żadną inną! Cieszę się, że to tu miałam swój pierwszy kontakt z końmi :)
    Czekam na notkę z Customami i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Takie warunki są najlepsze :D zdjęcia customom już porobiłam, teraz tylko trzeba się za posta zabrać :)

      Usuń