niedziela, 23 października 2016

Moja kolekcja - październik 2016...

Helloł!

Nie było minie znów przez miesiąc ale tym razem niestety dopadło mnie jesienne choróbsko :| łeeee nadrabianie zaległości z trzech tygodni to masakra... sprawdziany, kartkówki...

Biedna Walentynka siedzi ze mną w domu i z tęsknotą
wpatruje się w pastwisko :c

Prawdopodobnie do końca listopada nie będę mogła wychodzić z modelami na świeże powietrze, więc trzeba coś innego wymyślić... Może treningi na hali?

Dziś jednak chcę Wam pokazać moje półki z modelami, koni oczywiście :D Przez dwa lata nie mogłam się za to zabrać a teraz zmotywowało mnie to, że niedługo te koniska staną na innych półkach bo tu już mi miejsca zabrakło :o


Pierwszą półeczkę zajmują konie schleich i collectA :)


Classics i Stablemates


No i moje najulubieńsze Tradki :) na zdjęciu nie ma Mistrala, który znowu czeka na upiększenie... w tym miesiącu przybyły 3 nowe koniska w tej skali, które w krótce będą miały swoje opisy.

Wiedziałam, że o czymś zapomnę... Czymże byłaby moja stadnina bez człowieków? Tak więc już przedstawiam Wam kadrę:


Z największymi wierzchowcami pracują: Sonia, Sara i Anatolia.


Zmniejszymi koniskami zajmuje się już więcej osób:
Nadia, Weronika, Kamila, Jadzia, Merry, Ola, Barbara i Andrzej :P


***

Wyciągnęłam stajnię dla koni w skali LB zrobioną przez mojego dziadzię i zrobiłam próbne zdjęcia... trochę ciężko bo ma wiele filarów i deseczek, które utrudniają fotografowanie ale znajdę jakiś sposób i w przyszłości może zrobię o niej jakiś pościk osobny... Trzeba ją tylko ,,uzupełnić'' wieszakami i innymi akcesoriami bo pusto w niej i smutnawo :/

Karolina dokonuje ostatnich poprawek po założeniu derki...

Largo w rzędzie z zamówienia wychodzi na jazdę z  Nadią  :)
 ***

Na facebooku wczoraj napisałam, że z chęcią podpowiadam na jakieś pytania... Kilka się powtórzyło, albo dotyczyły podobnej rzeczy, wzięłam to jako jedno. Jeżeli macie jeszcze jakieś to piszcie w komentarzach :)

1. Kiedy zaczęłaś zbierać figurki?

Od zawsze babcia kupywała mi jakieś plastikowe zabawkowe koniki. Na początku były to zwykłe chińskie gumiaki... Jak poszłam do pierwszej klasy dostałam w prezencie pierwszego schleich'a - klacz perszeron. Potem wymarzyłam sobie źrebaka lipicańskiego ale dostałam od mamy źrebię arabskie... Potem jakoś to poleciało :)


2. Ile masz modeli?

Łącznie coś koło 170. LB na półkach stoi około 120, Breyer traditional 15 (licząc Mistrala), Classics 8, Stablemates koło 30.

3. Czy masz jakiś ulubiony model?

Flexible, OT sara Moniet RSI, Valentyna, Sato, Cortes C, Trooper, wałach appaloosa schleich z 2002 roku, kasztanowata klacz arabska collecta deluxe... Dużo ich mam, nie umiem wybrać :)

4. Czy masz/planujesz zakup AR?

Na razie nie odważyłam się na taki zakup... póki boję się trzymać u siebie taki cenny model ale w przyszłości na pewno na jedną się skuszę.

5. Czy zdarzyło ci się kupić coś z Rio Rondo?

Tak, w wakacje zamówiłam kilka drobnych rzeczy z MPV ^^ o nich też będę musiała zrobić jakiś post...

6. Kto jest twoim wzorem do naśladowania co do akcesoriów?

Odkąd zaczęłam interesować się dzierganiem odwiedziłam wiele stron i blogów o profesjonalnych rzędach ale najwspanialsze prace jakie widziałam należą do Cristiny Brown ze strony On The Bit Studio (głównie rzędy w stylu klasycznym). Uwielbiam też akcesoria wykonane przez Rachel Fail Model Horse Tack.

7. Ile masz budynków samodzielnie zrobionych?

Jak byłam mała to robiłam baaaardzo dużo ,,stajni,, z kartonów...  Teraz w szafie mam schowaną jedną stajnię dla LB i dwie ściany hali w do robienia zdjęć tradkom... Ale... już niedługo tradki doczekają się swoich boksów...

8. Jak się robi ten ,,prosty'' skręcany uwiąz?

Skorzystałam z tego tutorialu: https://www.youtube.com/watch?v=c_pic1zgleg

9. Które figurki najbardziej lubisz - schleich, collectA czy breyer? 

Breyery są moimi ulubienicami ale nie gardzę dobrymi modelami z collecty :) Schleichy powoli schodzą na dalszy plan choć w przyszłym roku trafi do mnie spore stadko nowości...

10. Jakiego konia traditional polecasz najbardziej?

Tutaj ciężko odpowiedzieć tak jak przy ulubieńcach :p jest wiele świetnych modeli ale GG Valentine i Flexible to takie najbardziej wszechstronne koniska.

11. Czy jeździsz konno?

Tak, jeżdżę :) od tego też między innymi zaczęła się przygoda z kolekcjonerstwem.

12. Ile lat jeździsz?

Zaczęłam w wieku 6 lat ale tak poważniej (ale rekreacyjnie, do sportu mnie nie ciągnie) dopiero 3 lata jeżdżę...

13.Jak nazywa się stajnia, w której jeździsz?

Nie ma nazwy :) Jeżdżę ,,prywatnie'' u pani, która trzyma kilka szkapek :P

14. Ile czasu średnio zajmuje ci zrobienie zestawu?

Nie za bardzo patrzę wtedy na czas bo to jest kwestia bardzo indywidualna... Dużo zależy od tego ile mam nauki w ciągu tygodnia.


To wszystkie pytania z wczoraj :) w przyszły weekend też postaram się coś skrobnąć bo może dojdzie kolejne konisko.







28 komentarzy:

  1. Huhu, dużo tych modeli! Moje stoją w szafce- ból pokoju z siostrą 💔 Ciekawe odpowiedzi, lecę oglądać tutorial na uwiąz ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna kolekcja :) Już się nie mogę doczekać kolejnego postu :D
    Doskonale cie rozumiem. Jesienne choróbsko jest bardzo złe ale najgorsze są zaległości w szkole :/
    Fajnie że zrobiłaś Q&A ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) oh dwa kolejne tygodnie to będzie istny koszmar :o ale cóż... Zdaża się

      Usuń
  3. Gratuluję tak dużej liczby modeli w kolekcji :) czekam na opis nowego modelu :P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Eh, mnie od wakacji trzyma leń, chociaż choroby też. Po tak długim czasie nie potrafię się zabrać do bloga. Kolekcja jest po prostu wspaniała! Chciałabym mieć takie pokaźne stadko :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leń minie i znów wrócisz do blogowania :D dziękuję ^^

      Usuń
  5. WOW !!!1 zazdroszczę aż tak dużej kolekcji ;)
    Bardzo ładne zdjęcia robisz śliczne rzędy takie dokładniutkie ^^ Pozdrawiam cieplutko !!! ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojoj, nazbierało Ci się tego dość sporo, widzę, że podobnie jak ja CL i SM trzymasz na jednej półce. Fajnie się całe stadko razem prezentuje, hehe, u mnie z tym ciężko xD
    Heh, nie wiem co napisać, a taki króki źle wygląda >.<
    Ale nic nie wymyślę, co by warto dodać, więc.
    Pozdrawiam!
    ~Zafira

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe no w tym roku zaszalalam z tymi koniskami :D przybyło kiklka tradków i SMyków... problem w tym, że powoli zaczynają mi się wylewać z półek... ale wkrótce dostaną nowe miejsce :) oj tam oj tam miło mi, że wpadlas ^^

      Usuń
  7. Ooo, dużo masz tych koni. :D Ja mam z 106/107 Schleich i jednego CollectA... Nie ciągnie mnie do innych modeli, może kiedyś się uda innej firmy figurkę zdobyć, ale na razie zbieram na jakiś aparat, bo mam dziadę, która ma nie mniej niż 10 lat. :D
    Stajnia fajnie wygląda. :)
    Pozdrawiam i zapraszam http://konieschleichmojapasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i tak spora kolekcja :D gratki! A aparat to baaardzo przydatna rzecz, warto w nią zainwestować :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Superancko się ogląda foty całej kolekcji. Brawo za ciekawy wybór koni. Pozdrawiam ciepło :)
    www.dorotheahhh.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. O takiej kolekcji to mogę sobie tylko pomarzyć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zaczęło się od marzeń :) od kilku lat zbierałam schleichy aż nagle zobaczyłam na YouTube filmy z breyerami... nie były wtedy jeszcze dostępne w Polsce i nie było mowy o sprowadzaniu z zagranicy... bo to plastik, za drogo, nie potrzebujesz tego. Poczekałam trochę, przeglądam internet i O! Strona z moimi wymarzonym figurkami! Ale żeby nie było tak kolorowo to dla rodziców cena była i tak stanowczo za wysoka... no ale przyszły urodziny i jakoś wyprosilam tego pierwszego classica... potem tradka, no i jakoś poleciało...
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Hahaha! Mi też rodzice mówią, że to plastik i mi się znudzi (dlatego mam zakaz kupowania czterokopytnych do X czasu) :) Wracaj szybko do zdrowia!

      Usuń
  10. Imponująca kolekcja.
    Zazdroszczę wielu modeli,które są w planach od X czasu.
    Zapraszm do siebie.
    Może już dawno nie koński,ale powinien się spodobać :)
    alwayssbeyourselff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak weszłam na twojego bloga w oczy od razu rzuciła mi się twoja ogromna kolekcja koni. Szczerze powiedziawszy zazdroszczę Ci wielu perełek w kolekcji, o które sama uzupełniłabym swoje półki. Ciekawe odpowiedzi w Q&A! Jeśli chodzi o tutorial na uwiąz - wielkie dzięki z miłą chęcią skorzystam.

    Zapraszam do mnie na n/n.

    Pozdrawiam,
    Paulina M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) a tutorial ten jest bardzo fajnie zrobiony, wszystko dobrze wytłumaczone :)

      Usuń
  12. Gratuluję imponującej kolekcji! :) Po zobaczeniu jej, naszła mnie ochota na zakup paru nowych koni do mojej :P Niestety na ten moment jest to niewykonalne, ale przecież dodawać coraz to nowsze modele do ''chciejlisty'' nie zaszkodzi... :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję takiej kolekcji *.* Aż miło popatrzeć
    Zapraszam do mnie
    http://mylittleschleich.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, duża kolekcja! Zazdroszczę Flexible i Walentyny ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna kolekcja :D
    (wiem, post był dawno ale ja mam zapłon xD)
    moim pierwszym modelem też była klacz perszeron :3
    ~Onciu

    OdpowiedzUsuń